אבחון ממוחשב לזיהוי הפרעת קשב וריכוז (ADHD)

מידע מפורט על שיטות האבחון המקובלות

הפרעת קשב וריכוז (ADHD) היא הפרעה נוירו-התפתחותית הפוגעת בילדים ובמבוגרים. זה מאופיין בסימפטומים כמו אימפולסיביות, חוסר תשומת לב והיפראקטיביות. תסמינים אלו עלולים להפריע לתפקוד היומיומי של הפרט ולאיכות חייו. על מנת לאבחן הפרעת קשב וריכוז, אנשי מקצוע בתחום הבריאות מסתמכים בדרך כלל על שילוב של הערכות קליניות, תסמינים שדווחו על עצמם ותצפיות התנהגותיות. עם זאת, בשנים האחרונות ישנו שימוש מוגבר בשיטות ממוחשבות לסיוע באבחון הפרעת קשב וריכוז.

לרשימה מלאה של מכונים המבצעים אבחון ממוחשב ל-ADHD

BRC - Brain Resources Cognition

כלי אבחון ממוחשב המשמש להערכת ADHD המבוסס על מודל נוירופסיכולוגי של קשב ועיבוד מידע. BRC משתמש בסדרה של משימות כדי למדוד את תשומת הלב, זיכרון העבודה והתפקוד המנהלי של אדם. לאחר מכן, התוצאות משמשות להפקת דוח המספק מידע על נקודות החוזק והחולשה של האדם בתחומים אלה. מידע זה יכול לשמש אנשי מקצוע בתחום הבריאות כדי לתמוך בהערכות הקליניות שלהם ולעזור באבחון ADHD.

Moxo

MOXO הוא כלי אבחון ממוחשב נוסף המשמש להערכת ADHD. הוא משתמש בגישה אובייקטיבית, מבוססת ראיות, להערכת תשומת הלב, האימפולסיביות וההיפראקטיביות של אדם. MOXO משתמשת בשילוב של משחקי מחשב ושאלונים כדי לאסוף נתונים על התנהגותו של אדם. התוצאות משמשות לאחר מכן ליצירת פרופיל מותאם אישית המספק מידע על חומרת תסמיני ADHD של אדם. מידע זה יכול לשמש אנשי מקצוע בתחום הבריאות כדי לסייע באבחון הפרעות קשב וריכוז ופיתוח תוכנית טיפול.

T.O.V.A (Test of Variables of Attention)

כלי אבחון ממוחשב המשמש להערכת ADHD המבוסס על משימת ביצוע מתמשכת המודדת את הקשב והאימפולסיביות של הפרט. מבחן T.O.V.A מחייב אנשים להגיב לגירויים חזותיים על מסך מחשב ומספק הערכה מקיפה של תשומת הלב והאימפולסיביות שלהם. לאחר מכן, התוצאות משמשות להפקת דוח המספק מידע על ביצועיו של אדם וחומרת תסמיני ADHD שלו. מידע זה יכול לסייע בהערכות הקליניות של גורמי רפואה ובאבחון ADHD.

לסיכום, כלי אבחון ממוחשבים כגון BRC, MOXO ו-T.O.V.A הופכים פופולריים יותר ויותר בהערכת ADHD. כלים אלו מספקים הערכות אובייקטיביות, מבוססות ראיות, של תשומת הלב, האימפולסיביות וההיפראקטיביות של האדם. הם יכולים לשמש כדי לתמוך בהערכות קליניות ולעזור לאנשי מקצוע בתחום הבריאות לאבחן ADHD ולפתח תוכנית טיפול יעילה. עם זאת, חשוב לציין שכלים אלו הם רק היבט אחד של תהליך האבחון ויש להשתמש בהם יחד עם הערכות ותצפיות התנהגותיות אחרות.